مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 شهریور 1400 ساعت 11:202021-09-21اقتصادي

هشدار در خصوص تکرار تراژدی افت قیمت محصولات کشاورزی در جنوب کرمان


این روزها کشاورزان جنوب کرمان بار دیگر به کشت بی رویه پیاز روی آورده اند و به نظر می رسد داستان تلخ سال گذشته در حال تکرار شدن است.

- – گروه استان ها: سال گذشته کشت بی رویه پیاز در فصل پاییز و زمستان منجر به ورشکست شدن تعداد قابل توجهی از کشاورزان و به جای ماندن میلیاردها تومان خسارت شد.

در حالی کشاورزان برای خرید بذر پیاز و تأمین آب و سم و کود هزینه هنگفتی را متقبل شدند که علیرغم وعده های نمایندگان و مسئولان جنوب کرمان اما امکان صادرات پیاز به کشورهای مختلف از جمله افغانستان، عراق و سوریه میسر نشد و قیمت این محصول به 200 تومان برای هر کیلو رسید.

هزاران تن پیاز سال گذشته معدوم شد این در حالی بود که به دلیل ترغیب شدن کشاورزان، هزاران هکتار زمین کشاورزی برای تولید این محصول اختصاص یافته بود و در نهایت دولت برای جبران خسارت ها برای تولید پیازی که برای هر کیلوی آن دو هزار و 500 تومان هزینه شده بود 400 تومان نرخ خرید تضمینی مشخص کرد.

سال گذشته دولت برای جبران خسارت ها برای تولید پیازی که برای هر کیلوی آن دو هزار و 500 تومان هزینه شده بود 400 تومان نرخ خرید تضمینی مشخص کرد هر چند سازمان تعاون روستایی این پیازها را خریداری و در نهایت به تدریج قیمت مشخص شده را به کشاورزان پرداخت کرد اما بخش قابل توجهی از پیازهای خریداری شده در معدوم و در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار در خصوص تکرار تراژدی افت قیمت محصولات کشاورزی در جنوب کرمان

هشدار در خصوص تکرار تراژدی افت قیمت محصولات کشاورزی در جنوب کرمان