مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 شهریور 1400 ساعت 06:102021-09-22اقتصادي

چاقوهای 100 میلیونی!/ کرونا نان چاقوسازان را برید!


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، قدیمی ترین چاقوی به دست آمده از مجموعه ی مردان نمکی در معدن نمک چهرآباد  استان زنجان است که متعلق به 18 قرن پیش است، این چاقو دارای دسته ای از شاخ بز و طول آن 11 سانتی متر است که با استفاده از دو میخ پرچ به تیغه ای متصل شده که طول تیغه 8.

5 سانی متر اندازه گیری شده است.

استان زنجان به عنوان یکی از مناطقی که نقش بسزایی در جنگ های مختلف ایران داشته، در حوزه ساخت انواع سلاح از قدمت بالایی برخوردار است و صنعت چاقوسازی در این خطه وامدار سلاح سازی مردمان در زمان های دور بوده است، این صنعت دومین صنعت ارز آور در حوزه صنایع دستی به شمار می رود.

چاقوسازی، از نمونه صنایع تاریخی است که به رغم واردات حجم قابل توجهی از نمونه های خارجی، به مدد تلاش استادکاران، حفظ شده است.

برند چاقوی زنجان در کشور زبانزد است و با توجه به کیفیتی که این صنعت دارد، طرفداران بسیاری در کشور دارد، اما شیوع ویروس کرونا موجب ضرر بسیاری شده است و به همین خاطر نه تنها فعالان عرصه چاقو بلکه همه صنعتگران و هنرمندان عرصه صنایع دستی، از بابت کرونا بسیار متضرر شدند.

به طوری که به دلیل محدودیت های کرونایی و تعطیلی های موجود، صنعتگران و هنرمندان این رشته در طی این یک سال و خرده گذشته اگر کار و فعالیت هم داشتند، متاسفانه نمی توانستند صنایع دست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چاقوهای 100 میلیونی!/ کرونا نان چاقوسازان را برید!

چاقوهای 100 میلیونی!/ کرونا نان چاقوسازان را برید!