مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 مهر 1400 ساعت 06:102021-09-23فرهنگي

استفاده از «نماد» متن و شعر را هنری می کند


هفتمین نشست از سلسله نشست های فرهنگی و اجتماعی نیشابور با موضوع بررسی و تحلیل گفتمان و نمادها در شعر شاعران زن معاصر، پنجشنبه 31 شهریور ماه، - ایسنا/خراسان رضوی هفتمین نشست از سلسله نشست های فرهنگی و اجتماعی نیشابور با موضوع بررسی و تحلیل گفتمان و نمادها در شعر شاعران زن معاصر، پنجشنبه 31 شهریور ماه، به همت جهاد دانشگاهی نیشابور در سالن همایش های جهاد دانشگاهی برگزار شد.

دکتر زهرا ابویسانی در این نشست که به صورت لایو از صفحه اینستاگرام جهاد دانشگاهی نیشابور پخش شد، در رابطه با مفهوم نماد و کارکردهای آن در شعر و ادب فارسی اظهار کرد: موضوع نماد و نشانه شناسی در زبان فارسی مقوله بسیار وسیعی است.

در یک تعریف کلی نماد هر علامت، اشاره، کلمه، ترکیب و یا عبارتی است که مفهومی ورای آنچه ظاهر آن می نماید را داراست و در اصطلاح ادبی هر نام و نمایه ای را که علاوه بر معنای قراردادی، آشکار و روزمره آن دارای معانی دیگری باشد را نماد می گوییم.

این کارشناس ادبیات اضافه کرد: یکی از کارکردهای مهم نماد در شعر و ادب فارسی آفرینش و خلق زبانی نو برای بیانی تازه است.

نکته دیگر اینکه کاربرد نماد در شعر و ادب فارسی و یا هر زبان دیگری باعث می شود که واژه ها از یک معنایی به سمت چندمعنایی کشیده شوند و این لذت خوانش متن و یا شعر را بیشتر می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از «نماد» متن و شعر را هنری می کند

استفاده از «نماد» متن و شعر را هنری می کند