مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 مهر 1400 ساعت 08:152021-09-25سياسي

منافع آمریکا را فریاد نزنید


این نکته را نباید فراموش کرد که منطق حاکم بر محاسبات آمریکایی ها منطق هزینه/فایده است.

اگر امروز آمریکایی ها دائماً پیغام می دهند و درخواست مذاکره می کنند، - خبرگزاری فارس ـ یادداشت مهمان؛ احمد بنافی: علی بیگدلی فعال اصلاح طلب در مصاحبه با سایت امتداد گفته است: سطح انتظارات ایران از آمریکا درباره لغو همه تحریم ها خیلی بالاست؛ چراکه اساساً لغو همه تحریم ها به صورت یکجا در اختیار رییس جمهور نیست؛ بنابراین اگر رییس جمهور بخواهد لغو تحریم های ایران را از کنگره درخواست کند، ایران باید تعهداتی بدهد که خارج از تعهدات برجام 2015 خواهد بود .

این مصاحبه صرفاً واکنشی به اظهارات رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان در گفتگو با تلویزیون ژاپن بود که در آن محمد اسلامی گفته است: آمریکا باید تمام تحریم های خود علیه ایران را لغو کند .

سؤالی که این فعال اصلاح طلب باید به آن پاسخ دهد و از قضا به آن بی توجه است، این است که توافق هسته ای ایران با 5+1 برای چه و بر سر چه موضوعی صورت گرفت؟ آیا جز این است که جمهوری اسلامی در حالی به این توافق تن داد تا از مزیت های اقتصادی آن برخوردار گردد؟ اکنون اگر قرار است ایران مذاکره ای انجام دهد که تحریم های آمریکا به گونه ای لغو شود که ایران انتفاع اقتصادی پایدار از آن نداشته باشد، از اساس چه مزیّتی برای کشور دارد؟  ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منافع آمریکا را فریاد نزنید

منافع آمریکا را فریاد نزنید