مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 مهر 1400 ساعت 08:452021-09-25سياسي

چگونه می توان اخبار جعلی را از واقعی تشخیص داد؟


یک دکترای ارتباطات در چهارمحال و بختیاری در خصوص نحوه تشخیص اخبار جعلی از واقعی، گفت: اگر آدرس خبر در زیر آن درج شده باشد، اعموما آن خبر جعلی نیست، - ایسنا/چهارمحال و بختیاری یک دکترای ارتباطات در چهارمحال و بختیاری در خصوص نحوه تشخیص اخبار جعلی از واقعی، گفت: اگر آدرس خبر در زیر آن درج شده باشد، اعموما آن خبر جعلی نیست، اشخاص عادی معمولا لینک خبر را درج نمی کنند، باید سبک خبرنویسی و آدرس دهی رایج شود تا از انتشار اخبار جعلی جلوگیری شود.

یاسین خدامرادی در گفت وگو با ایسنا در خصوص نحوه مواجه با اخبار منتشره در فضای مجازی، اظهار کرد: در نخستین برخورد مخاطب باید نسبت به درست بودن آن خبر شک و تردید داشته باشد، بدین معنا که آن متن باید از یک تا صد درصد نادرست باشد.

وی افزود: وقتی شک در ذهن پدید آید، به دنبال آن پرسشگری حاصل می شود و باید برای تایید درست بودن آن مطلب به دنبال منابع مختلف به جست وجو پرداخت که در سواد رسانه ای به این امر تفکر انتقادی گفته می شود که اگر جامعه تفکر انتقادی داشته باشد، به هیچ عنوان سریعا هر چیزی را که به خورد آن داده شود، پذیرش نمی کند.

این کارشناس رسانه با بیان اینکه خبر یکی از محصولات رسانه است، یادآور شد: خبرها و گزارش ها باید عینی باشند، بدین معنا که آن خبر یا گزارش باید به همه زوایا بپردازد و از آن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه می توان اخبار جعلی را از واقعی تشخیص داد؟

چگونه می توان اخبار جعلی را از واقعی تشخیص داد؟