مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 مهر 1400 ساعت 11:152021-09-27سياسي

ارائه تصویرغیرواقعی و افسانه سان ازشمس/ بررسی کارنامه مولوی پژوهی


مولانا و شمس از یکدیگر جدانشدنی هستند ولی روایت از زندگی شمس نوعی تصویرافسانه سان است که البته در سه دهه اخیر بعد از تصحیح مقالات شمس، - ، روز هفتم و هشتم مهرماه روزبزرگداشت شمس ومولانا و فرصت خوبیست برای ارزیابی کارنامه مولوی پژوهی وشمس پژوهی است.

درسال گذشته کارنامه مولوی پژوهی نسبت به سالهای قبل کم برگ تر است ولی مثل گذشته ازشاعران پرمخاطب باقی مانده وکتابهای جدیدی درباره زندگی واندیشه های او منتشرمی شود.

علی اصغرمحمدخانی معاون فرهنگی وبین الملل شهرکتاب با اشاره به کارنامه مولوی پژوهی درسال گذشته وبه مناسبت 7و8 مهرماه روزبزرگداشت شمس ومولانا گفت: میان آثار مولانا، کتاب گران سنگ مثنوی از دیرباز در بسیاری از کشورها بویژه در ایران، ترکیه و شبه قاره هند، مورد توجه گروه های مختلف قرار گرفته و آثاری فراوان در پیوند با آن بوجود آمده است؛ اما درباره این آثار بوجود آمده، تاکنون گزارشی مدون و بایسته ارائه نشده است.

بدست دادن گزارش هایی علمی و آماری از چگونگی سیر مثنوی پژوهی در کشورهای مختلف، از یکسو پایگاه مولانا و مثنوی را در آن دیار روشن تر میکند و از سویی اهمیت فرهنگ و زبان فارسی را بیش از پیش نشان میدهد و از سویی نیز راه دیگر پژوهش گران حوزه مولانا پژوهی را هموارتر میکند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارائه تصویرغیرواقعی و افسانه سان ازشمس/ بررسی کارنامه مولوی پژوهی

ارائه تصویرغیرواقعی و افسانه سان ازشمس/ بررسی کارنامه مولوی پژوهی