مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 مهر 1400 ساعت 06:002021-09-28اجتماعي

داستان اعتراض پدر معماری اصیل ایران به مدرسان فرانسوی


دانشجوی یزدی که بعدها به پدر معماری اصیل و سنتی ایران شهره شد، در اعتراض به شیوه ی آموزش مدرّسان فرانسوی و بی توجّهی شان به معماری ایرانی، تحصیلات دانشگاهی را رها کرد.

- ایسنا/یزد دانشجوی یزدی که بعدها به پدر معماری اصیل و سنتی ایران شهره شد، در اعتراض به شیوه ی آموزش مدرّسان فرانسوی و بی توجّهی شان به معماری ایرانی، تحصیلات دانشگاهی را رها کرد.

حسین مسرّت در گفت وگو با خبرنگار ایسنا از استاد محمّدکریم پیرنیا استاد دانشگاه، محقق، نویسنده و نظریه پرداز معماری ایرانی به عنوان یکی از ناموران یزد یاد کرد و در موردش گفت: محمّدکریم در 25 شهریور 1299 هجری شمسی در خانواده ای اصیل در یزد که حاصل پیوند استاد میرزا صادق خان نایینی (از دانشمندان نامی نایین) و بانو رحیمی (خواهر محمّدصادق خان رحیمی) بود، به دنیا آمد.

وی در مورد روند تحصیلات وی نیز گفت: محمدکریم نخست راهی دبستان اسلام و سپس مدرسه ی دولتی یزد شد و سپس در دبیرستان ایرانشهر در رشته ی عملی مدرک متوسّطه ی خود را اخذ کرد.

آنگاه در سال 1319 راهی تهران شد و با وجود پیشرفت خوبی که در ادبیّات فارسی داشت، در رشته ی معماری دانشکده ی هنرهای زیبای دانشگاه تهران ثبت نام کرد.

این پژوهشگر یزدی افزود: امّا هنوز دانشگاه را به پایان نرسانده بود که در اعتراض به شیوه ی آموزش مدرّسان فرانسوی و بی ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داستان اعتراض پدر معماری اصیل ایران به مدرسان فرانسوی

داستان اعتراض پدر معماری اصیل ایران به مدرسان فرانسوی