مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 مهر 1400 ساعت 06:352021-09-29اقتصادي

ضربه کاری کرونا و سیل به صنعت گردشگری گلستان


معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گلستان با اشاره به آسیب جدی صنعت گردشگری استان طی سه سال اخیر، گفت: قبل از شیوع ویروس کرونا و سیل ابتدای سال 98، - ایسنا/گلستان معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گلستان با اشاره به آسیب جدی صنعت گردشگری استان طی سه سال اخیر، گفت: قبل از شیوع ویروس کرونا و سیل ابتدای سال 98، ضریب اشغال تأسیسات گردشگری استان 35 تا 40 درصد بود اما الان این میزان کمتر از 10 درصد است.

یاسر قندهاری در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: با شیوع کرونا بسیاری از کسب وکارها آسیب دید و شاید بتوان گفت که در میان این کسب وکارها، گردشگری بیشترین آسیب را دیده است.

در چند سال اخیر روند رو به رشد خوبی را در حوزه معرفی و ایجاد زیرساخت های گردشگری در استان داشتیم که این موضوع گلستان را مقصد سفر بسیاری از گردشگران کرده بود اما سال 98 درگیر سیل و بعد از آن هم شیوع ویروس کرونا را داشتیم.

وی افزود: شاغلین در واحدهای اقامتی، واحدهای پذیرایی، اقامتگاه های سنتی و روستایی، دفاتر خدمات مسافرتی، راهنمایان گشت و دیگر فعالان صنعت گردشگری در استان آسیب جدی از کرونا دیدند.

برنامه ریزی های متعددی در سطح ملی و استان صورت گرفت تا فعالین گردشگری بتوانند حداقل فعالیتی برای حفظ وضع موجود داشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضربه کاری کرونا و سیل به صنعت گردشگری گلستان

ضربه کاری کرونا و سیل به صنعت گردشگری گلستان