مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 مهر 1400 ساعت 07:252021-09-29سياسي

دانشجویان زبان کردی سفیران فرهنگی آینده کردستان هستند


رییس دانشگاه کردستان، رشته ادبیات کردی در دانشگاه کردستان و نشریات کردی در دانشگاه کردستان و نوشته های متعدد به زبان کردی را از دیگر برکات فرهنگی خواندن استان کردستان از سوی مقام معظم رهبری ذکر کرد و افزود: - در حال حاضر600 دانشجوی زبان کردی از اقلیم کردستان عراق ر دانشگاه کردستان مشغول به تحصیل هستند و این ها سفیران فرهنگی آینده ما هستند.

رحمت صادقی امروز چهارشنبه (7 مهرماه) در مراسم چهل و یکمین سالگرد جانفشانی قهرمانان ملی در هشت سال دفاع مقدس که در دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: اگرچه جنگ و گزینه نظام میان مسلمانان آخرین راه حل مناقصات است، اما در آیات قرآن آمده است هنگاهی که به خاک و میهن شما تجاوز می شود دفاع، مشروع بوده و کسانی که کشته می شوند، شهید راه اسلام هستند.

وی افزود: در سال 59 رژیم بعث عراق تجاوز به خاک ایران را با این تصور که توان دفاع در مقابل آن ها وجود ندارد، آغاز کرد و به این ترتیب 8 سال دفاع مقدس را رقم زد و اکنون یاد ایثار و فداکاری های همه مردم کشور به ویژه ساکنان مناطق مرزی و رزمندگان جبه ها را گرامی می داریم.

رییس دانشگاه کردستان، به سفر مقام معظم رهبری در سال 88 گریزی زد و گفت: این سفر دستاوردهای عمرانی زیادی برای استان به دنبال داشت و ایشان در سفر خود کلیدواژه هایی را به کار بردند که طی این چند س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشجویان زبان کردی سفیران فرهنگی آینده کردستان هستند

دانشجویان زبان کردی سفیران فرهنگی آینده کردستان هستند