مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 مهر 1400 ساعت 08:152021-09-29اقتصادي

برداشت 21 هزار تن میوه هسته دار در کهگیلویه و بویراحمد


مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال 21 هزار تن هسته دار از سطح باغات این استان برداشت شد.

- ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال 21 هزار تن هسته دار از سطح باغات این استان برداشت شد.

اکبر محمدی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا افزود: سطح زیر کشت باغات هست در استان کهگیلویه و بویراحمد دو هزار و 218 هکتار است.

وی اظهارکرد: در هر هکتار از باغات هسته دار در استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به گونه های مختلف مقدار عملکرد برای گیلاس پنج هزار و 755 کیلوگرم و برای هلو تا 14 هزار و 494 کیلوگرم است.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بیشترین سطح و تولید میوه های هسته دار در استان کهگیلویه و بویراحمد به ترتیب مربوط به شهرستان های دنا، بویراحمد، مارگون، چرام، کهگیلویه و لنده است.

محمدی تصریح کرد: با توجه به اینکه برخی گونه ها دارای ارقام زودرس میان رفتن هستند به طور کلی زمان برداشت هست دارها از خردادماه شروع تا اوایل مهر ماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: افزایش 100 سالانه باغات هستند آب در مناطق مستعد استان در زمینه توسعه پایه های رویشی و تغییر قم با استفاده از طرح اصلاح و جایگزینی باغات و همچنین در شاخه کاری از مدیر باغبانی جهاد کشاورزی است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت 21 هزار تن میوه هسته دار در کهگیلویه و بویراحمد

برداشت 21 هزار تن میوه هسته دار در کهگیلویه و بویراحمد