مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 مهر 1400 ساعت 08:402021-09-29بين الملل

شغل عجیب زنان کره جنوبی یک جزیره


شاید تا این جا برایتان اوضاع این زنان عجیب و غیر معمول به نظر نرسد، اما باید بگویم این زنان بدون استفاده از هیچ گونه وسایل تنفسی به عمق دریا می روند و غواصی می کنند و موجودات دریایی را با دست صید می کنند.

- مسیر هوایی ججو به سئول پر تردد ترین مسیر در کل کره جنوبی است، اما این جزیره چیز دیگری نیز در خود دارد که مورد توجه قرار گفته است.

اگر به زندگی زنان از صد ها سال پیش تا به امروز در سراسر جهان دقت و سبک زندگی آن ها را بررسی کنید، متوجه نوع زندگی متفاوت بعضی از آن ها در نقاط دور افتاده دنیا خواهید شد.

در جزیره ای دور افتاده و آتشفشانی به نام ججو در کره جنوبی، گروهی از زنان زندگی می کنند که به آن ها هینو ها (haenyeo) به معنی زنان دریا می گویند.

این زنان در حقیقت شغل شان جمع آوری غذا های دریایی و جلبک از دریاست.

غواصی بدون وسایل تنفسی شاید تا این جا برایتان اوضاع این زنان عجیب و غیر معمول به نظر نرسد، اما باید بگویم این زنان بدون استفاده از هیچ گونه وسایل تنفسی به عمق دریا می روند و غواصی می کنند و موجودات دریایی را با دست صید می کنند.

یک غواص معمولی در نهایت حدود دو دقیقه و تا عمق ده متری می تواند زیر آب بماند، اما زنان دریا با استفاده از ماسک های سنتی غواصی و چراغ های قدیمی که روی سرشان است، با وزنه های سربی که به کمر می بندند تا از غرق شد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شغل عجیب زنان کره جنوبی یک جزیره

شغل عجیب زنان کره جنوبی یک جزیره