مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 مهر 1400 ساعت 18:152021-09-29بين الملل

فرانسه در راستای خودمختاری نظامی بیشتر اروپا به جمهوری چک توپ جنگی می فروشد


یک مقام وزارت نیروهای مسلح فرانسه روز چهارشنبه 29 سپتامبر (7 مهر) گفت که کشورش در راستای خودمختاری دفاعی بیشتر اتحادیه اروپا، قصد دارد طی قراردادی به ارزش 257 میلیون یورو، - یک مقام وزارت نیروهای مسلح فرانسه روز چهارشنبه 29 سپتامبر (7 مهر) گفت که کشورش در راستای خودمختاری دفاعی بیشتر اتحادیه اروپا، قصد دارد طی قراردادی به ارزش 257 میلیون یورو، 52 عراده توپ جنگی خودکششی چرخدار به جمهوری چک بفروشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از یورونیوز، امانوئل ماکرون، رییس جمهوری فرانسه روز سه شنبه پس از عقد قرارداد فروش سه فروند ناوچه رزمی به ارزش 3 میلیارد یورو با یونان و امضای یک قرارداد همکاری با این کشور، گفت که اروپا وقتی پای دفاع از منافع در میان است، باید از ساده لوحی دست بردارد و ظرفیت نظامی خود را تقویت کند.

فرانسه در اوایل ماه جاری میلادی به دلیل آن که استرالیا قرارداد ده ها میلیارد یورویی خرید زیردریایی با قابلیت رانشی اتمی از این کشور را لغو کرده و وارد یک توافق سه جانبه امنیت هسته ای با آمریکا و بریتانیا شد، با هر سه کشور دچار اختلاف گردید.

قرار است فلورانس پارلی، وزیر نیروهای مسلح فرانسه در روز پنج شنبه برای امضای قرارداد فروش توپ به پراگ، پایتخت جمهوری چک سفر کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرانسه در راستای خودمختاری نظامی بیشتر اروپا به جمهوری چک توپ جنگی می فروشد

فرانسه در راستای خودمختاری نظامی بیشتر اروپا به جمهوری چک توپ جنگی می فروشد