مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 مهر 1400 ساعت 20:152021-10-01سياسي

«جشن مهرگان» محفلی برای شکرگزاری از پروردگار


اگر کمی اهل سیر و سفر در تاریخ باستان باشید متوجه شده اید که جشن و سرور یکی از ارکان زندگی ایرانیان باستان بوده است به طوری که در هر ماه به پاس نعمت های بی شمار از جمله دوستی، - خانواده و سلامتی که خداوند اعطا کرده است به جشن، شادی و نیایش می پرداختند.

اگر جزء شیفتگان شاهنامه و سایر کتب ریشه دار شعر و ادب فارسی باشید به احتمال زیاد وجود جشن ها و عیدهای مختلف شگفت زده تان کرده است؛ جشن هایی که به اندازه تاریخ ایران قدمت دارند؛ اما اگر کمی هم اهل سیر و سفر در تاریخ باستان باشید متوجه شده اید که جشن و سرور یکی از ارکان زندگی ایرانیان باستان بوده است به طوری که در هر ماه به پاس نعمت های بی شمار از جمله دوستی، خانواده و سلامتی که خداوند اعطا کرده است به جشن، شادی و نیایش می پرداختند.

نوروز و یلدا از جمله این جشن ها است که از نیاکان مان برای مان به یادگار مانده است؛ اما جشن ها و آیین های دیگری هم هستند که به پاس نعمت های خداوند و یا برای دوری از پلیدی ها برگزار می کردند.

یکی از این آیین های مهم که جز سه جشن بزرگ ایرانیان هم به شمار می رود؛ جشن نوروز پاییزی، یعنی جشن مهرگان است.

جشنی که بعد از ورود اسلام به ایران نیز تا قرن ها در بین ایرانیان از اهمیت بالایی برخوردار بوده و آن را برگزار می کردند؛ اما مانند ده ها جشن دیگر به مرور زمان بر ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«جشن مهرگان» محفلی برای شکرگزاری از پروردگار

«جشن مهرگان» محفلی برای شکرگزاری از پروردگار