مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 مهر 1400 ساعت 07:352021-10-02سياسي

گردشگری اولویتی مهم برای توسعه اقتصادی یزد است


نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: گردشگری به عنوان اولویت مهم برای توسعه اقتصادی استان یزد مطرح است و باید مورد توجه باشد.

- محمدصالح جوکار در گفت و گو با خبرنگار فارس از یزد با بیان اینکه اقدامات اجازه بهره برداری درست و به موقع را نداد اظهار داشت: صنعت گردشگری در کشور ما نوپا است و کمتر توانسته ایم از آن بهره برداری کنیم وگرنه این صنعت وجوه متعددی در حوزه اقتصاد دارد.

وی با بیان اینکه گردشگری می تواند نقش بسزایی در رفع بیکاری مردم استان داشته باشد افزود: صنعت گردشگری می تواند یک صنعت اقتصادی پایه به شمار رود و با خود ارز آوری و ایجاد اشتغال را به دنبال دارد.

رییس مجمع نمایندگان یزد با بیان اینکه بسیاری از کشورهای دنیا 20 درصد از تولید ناخالص داخلی خود را به گردشگری اختصاص داده اند اضافه کرد: این موضوع در کشور ما کمتر از چهار درصد است در حالیکه علاوه بر یزد در نقاط مختلف کشور هم فرصت ها و ظرفیت های ارزشمندی داریم و می توان فرصت های بسیار خوبی در این حوزه ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه شیوع کرونا آسیب های جدی را در بخش های مختلف وارد کرد و صنعت گردشگری نوپای کشور را بیش از همه بخش ها دچار بحران ساخت افزود: کرونا به این صنعت ضربه های جبران ناپذیری وارد کرد که به حمایت جدی برای رونق دوباره نیاز دارد و باید سای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گردشگری اولویتی مهم برای توسعه اقتصادی یزد است

گردشگری اولویتی مهم برای توسعه اقتصادی یزد است