مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 مهر 1400 ساعت 08:352021-10-02سياسي

کاروانسرای باغ شیخ ساوه چهره جهانی به خود می گیرد؟


مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: ارزیابان یونسکو به منظور بررسی کاروانسرای باغ شیخ ساوه برای ثبت جهانی وارد استان شدند.

- ایسنا/مرکزی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: ارزیابان یونسکو به منظور بررسی کاروانسرای باغ شیخ ساوه برای ثبت جهانی وارد استان شدند.

مصطفی مرزبان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: کاروانسرای باغ شیخ یکی از 56 کاروانسرای کشور است که با عنوان مجموعه کاروانسراهای ایرانی ثبت جهانی می شود.

وی بیان کرد: پیش از ورود ارزیابان بین المللی، چند مرحله مرمت انجام شد که آخرین مرحله آن مرمت پایه ها، جرزها و طاق نماهای آجری به شیوه سنتی شامل تعویض آجرهای فرسوده، پی بندی و ترمیم آجر نما و بندکشی آجرها بود.

مرزبان گفت: همچنین پاکسازی نما از تبلیغات و شعار نویسی، پاکسازی حجره ها از آوار و نخاله های مازاد، حذف الحاقات فضاهای داخی کاروانسرا، پاکسازی پیرامون بنا از نخاله های ساختمانی، اصلاح بدنه های آجری و بام و اجرای مخلوط ریزی در محوطه داخلی کاروانسرا از اقداماتی بود که در چند روز گذشته انجام شد.

مدیر کل میراث فرهنگی اظهار کرد : به زودی نتیجه بازدید گروه ارزیابان یونسکو از تایید و ثبت جهانی این کاروانسرا اعلام خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاروانسرای باغ شیخ ساوه چهره جهانی به خود می گیرد؟

کاروانسرای باغ شیخ ساوه چهره جهانی به خود می گیرد؟