مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 مهر 1400 ساعت 12:102021-10-02پزشكي

ارتباط سلامت روانی کودکان با مصرف بیشتر میوه و سبزیجات


بر اساس تحقیقات جدید، کودکانی که رژیم غذایی مملو از میوه و سبزیجات دارند از سلامت روانی بهتری برخوردارند.

- جی پلاس ، به نقل از ساینس دیلی، محققان دانشگاه ایست آنجلیا انگلستان داده های حدود 9000 کودک را در 50 مدرسه مورد مطالعه قرار دادند.

آنها دریافتند که نوع صبحانه و ناهار که توسط دانش آموزان دبستان و دبیرستانی خورده می شود به طور قابل توجهی با سلامت روانی آنها ارتباط دارد.

مهر نوشت؛ یافته های این مطالعه نشان می دهد که چگونه خوردن میوه و سبزیجات بیشتر با سلامت روانی بهتر در بین دانش آموزان دبیرستانی ارتباط دارد و کودکانی که روزانه پنج وعده یا بیشتر از میوه و سبزیجات مصرف می کردند بالاترین نمرات را در زمینه سلامت ذهنی داشتند.

آیلسا ولچ ، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: ما می دانیم که سلامت روانی ضعیف یک مسئله مهم برای جوانان است و احتمالاً پیامدهای منفی طولانی مدتی خواهد داشت.

وی در ادامه می افزاید: فشارهای رسانه های اجتماعی و فرهنگ مدرسه مدرن به عنوان دلایل بالقوه برای افزایش شیوع سلامت روانی پایین در کودکان و جوانان مطرح شده است.

کودکانی که در این مطالعه شرکت کردند، خودشان انتخاب رژیم غذایی خود را گزارش کردند و در آزمایش های مربوط به سلامت روانی متناسب با سن شرکت کردند که شامل نشاط، آرامش و داشتن روابط بین فردی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتباط سلامت روانی کودکان با مصرف بیشتر میوه و سبزیجات

ارتباط سلامت روانی کودکان با مصرف بیشتر میوه و سبزیجات