مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 مهر 1400 ساعت 22:102021-10-02دانش

جهان به دنبال حیات در همسایه جهنمی زمین


وجود حیات در زهره همیشه موضوع قابل توجهی برای دانشمندان بوده است و ماموریت های زیادی در جهت مطالعه این سیاره انجام شده است، اکنون تحقیقات جدید نشان از احتمال وجود حیات در سال های ابتدایی تشکیل این سیاره دارد.

- وجود حیات در "زهره" همیشه موضوع قابل توجهی برای دانشمندان بوده است و ماموریت های زیادی در جهت مطالعه این سیاره انجام شده است، اکنون تحقیقات جدید نشان از احتمال وجود حیات در سال های ابتدایی تشکیل این سیاره دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نظر می رسد بر طبق مقاله ای که به تازگی به مجله تحقیقات ژئوفیزیکی:سیارات(Geophysical (Research: Planets ارسال شده است، سیاره زهره، بیش از 900 میلیون سال پس از تشکیل قابل سکونت بوده است.

سیاره ی جهنمی زهره، با فشار بالا و بدون وجود آب مکان مناسبی برای سکونت نیست اما تحقیقات جدید این احتمال را نشان می دهد که سیاره زهره روزی دارای آب مایع و هوای مناسب برای سکونت بوده است.

با این حال وجود یا عدم وجود حیات میکروبی در آن برهه زمانی نامشخص و تنها در حد حدس و گمان است.

دنیس هنینگ (Dennis Hoening)، نویسنده اصلی این مقاله و فیزیکدان سیارات از موسسه پوستدام(Potsdam) آلمان می گوید: هنوز مشخص نیست که آیا تکتونیک صفحه ای (Plate tectonics) در زهره رخ داده است یا خیر.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جهان به دنبال حیات در همسایه جهنمی زمین

جهان به دنبال حیات در همسایه جهنمی زمین