مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 مهر 1400 ساعت 22:302021-10-02بين الملل

چگونه سفره آب های زیر زمینی قم در حال جمع شدن است؟


کارشناس حوزه آب های زیر زمینی گفت: همه دنیا سعی می کنند به جز در موقع بحران به سراغ این منابع مهم نروند و آن را برای زمانی که راهی وجود ندارد، - ایسنا/قم کارشناس حوزه آب های زیر زمینی گفت: همه دنیا سعی می کنند به جز در موقع بحران به سراغ این منابع مهم نروند و آن را برای زمانی که راهی وجود ندارد، نگه دارند؛ اما ما آن را در شرایط عادی مصرف می کنیم.

عطیه نظری، کارشناس حوزه آب های زیر زمینی در گفت وگو با ایسنا عنوان کرد: سفره های آب های زیر زمینی به دو دسته محبوس (محصور) و آزاد تقسیم می شوند.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از سفره های آب های زیر زمینی قم سفره آزاد است، بیان کرد: سفره های آزاد این امکان را دارند بر اثر بارش های مستقیم نزولات جوی، روان آب های سطحی و نفوذی که در آن ها اتفاق می افتد تغذیه و بازسازی شوند تا اگر افتی وجود دارد جبران شود؛ اما این جبران به ویژه در مورد سفره هایی که سطح آب زیرزمین در آن ها خیلی پایین است، بسیار آرام صورت می گیرد.

وی افزود: مثلا متوسط سطح آب های زیر زمینی در استان قم بالای 100 متر است و بارشی که اتفاق می افتد باید یک مسیر 100 متری یعنی معادل یک ساختمان 24 طبقه را طی کند تا به سطح آب های زیر زمینی برسد و آنقدر این مسیر طولانی است که زمان زیادی طول می کشد تا جبران صورت بگیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه سفره آب های زیر زمینی قم در حال جمع شدن است؟

چگونه سفره آب های زیر زمینی قم در حال جمع شدن است؟