مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 مهر 1400 ساعت 07:352021-10-03اقتصادي

احتکار و واسطه ها عوامل اصلی افزایش قیمت برنج هستند


یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: علت اصلی گرانی برنج واسطه ها هستند که برنج را با یک قیمت پایین از کشاورزان خریداری و سپس این محصول را انبار کرده و به شکل قطره چکانی وارد بازار می کنند.

- ایسنا/اصفهان یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: علت اصلی گرانی برنج واسطه ها هستند که برنج را با یک قیمت پایین از کشاورزان خریداری و سپس این محصول را انبار کرده و به شکل قطره چکانی وارد بازار می کنند.

اصغر سلیمی در گفت و گو با ایسنا درباره افزایش قیمت برنج در بازار، اظهار کرد: برخی از کالاها در زندگی روزمره مردم نقش اساسی دارند که یکی از این کالاهای اساسی برنج است.

در کل مرغ، برنج، روغن، لبنیات و نان جز کالاهایی هستند که در زندگی مردم نقش اساسی دارند.

شهروندان ایرانی حداقل یک بار در روز از برنج استفاده می کنند که بالا رفتن قیمت این کالا به هر دلیلی روی زندگی مردم تاثیر مستقیم می گذارد.

وی افزود: هم اکنون قیمت یک کیسه برنج 30 کیلویی ایرانی یک میلیون و 500 هزار تومان می شود که این امر نشان می دهد قیمت هر کلیو برنج ایرانی به 50 هزار تومان رسیده است.

این نرخ برای مردمی که درآمد زیادی ندارند بسیار سنگین است و برای مثال اگر یک خانواده بخواهد میهمانی دهد با احتساب سایر مخارج هزینه های آن سرسام آور می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتکار و واسطه ها عوامل اصلی افزایش قیمت برنج هستند

احتکار و واسطه ها عوامل اصلی افزایش قیمت برنج هستند