مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 مهر 1400 ساعت 09:152021-10-03فرهنگي

40 گروه تعزیه خوان در استان سمنان فعال است


مدیرکل ارشاد اسلامی سمنان از فعالیت 40 گروه تعزیه خوان در استان خبر داد و گفت: بیشترین این گروه ها در شهرستان دامغان فعال هستند.

- به نقل از روابط عمومی ارشاد اسلامی سمنان، فرشید فلاح لاله زاری در مراسم اختتامیه سوگواره تعزیه استان سمنان در دامغان از فعالیت 40 گروه تعزیه در این استان خبر داد و بیان کرد: دامغان بیشترین گروه تعزیه در استان سمنان را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: در یازدهمین سوگواره استانی حسینی تعزیه استان سمنان 100 نفر تعزیه خوان از شهرهای استان با هشت گروه شرکت که با رأی هیئت داوران شش نفر به عنوان تعزیه خوان برتر و یک گروه موسیقی نوای عاشورایی از شهرستان شاهرود انتخاب شدند.

دبیر کارگروه فرهنگی و هنر استان سمنان با اشاره به اینکه تأثیرگذاری هنر تعزیه به دلیل خلوص نیت تعزیه خوانان است افزود: بی گمان یکی از تأثیرگذارترین انواع عزاداری ائمه اطهار تعزیه خوانی است و این هنر از اصیل ترین نمایش های آیینی به حساب می آید.

فلاح با بیان اینکه تعزیه کامل ترین هنرهای نمایشی است و اکثر نمایش های ایرانی از تعزیه وام دار بوده و تأثیر گذاری این نوع نمایش بی شک به خاطر خلوص نیت و در قالب تعزیه خوانی آن است، ابراز کرد: امیدواریم با برگزاری یازدهمین سوگواره استانی حسینی تعزیه بتوانیم گامی مؤثر در رشد و ارتقا این هنر ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

40 گروه تعزیه خوان در استان سمنان فعال است

40 گروه تعزیه خوان در استان سمنان فعال است