مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 مهر 1400 ساعت 09:502021-10-03فرهنگي

هرگاه سخن از شعر عاشورایی می شود، نمی توان از کردستان یادی نکرد


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی از دست اندرکاران کنگره سراسری شعر عاشورایی قروه بر تقویت این رویداد فرهنگی و مذهبی تأکید کرد.

- ، محمدمهدی اسماعیلی روز یکشنبه در پیام خود به چهاردهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی در قروه که توسط مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در این کنگره قرائت شد، اظهار داشت: عاشورا مبدا تاریخ ایثار و از خودگذشتگی است و شعر عاشورایی در گستره ادب و فصاحت و بلاغت شاعران پارسی گوی جایگاه بلندی دارد و از سوی دیگر پشتیبانی فرهنگی و معنوی امامان معصوم نسبت به شاعران متعهد و اثر بخشی عمیق شعر در روح و روان انسان های پاک فطرت انگیزه ای دو چندان شد که خیل عظیمی از شاعران بکوشند تا با زبان رثای نظم روشنی راه دیانت و حقایق پنهان در بلندای حماسه منبعث از احساس مسؤولیت را به آیندگان منتقل سازند.

در ادامه این پیام آمده است: یک بررسی اجمالی حکایت از آن دارد که این مکتب شورانگیز اگرچه از آغاز شکل گیری تا به اکنون، تطورات بسیاری به خود دیده، لیکن همواره پیوند ناگسستنی خود با حماسه ماندگار عاشورا را مستحکم نگه داشته است.

آموزه های مکتب سرخ تشیع که عرفان و حماسه و شور و شعور حسینی را می سازند، ملهم از آموزه های اصیل حسینی (ع) هستند و در باطن خود فراتر از شور در خود نشانی از شعور دارد و این میراثی است که رگهای شعر انق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هرگاه سخن از شعر عاشورایی می شود، نمی توان از کردستان یادی نکرد

هرگاه سخن از شعر عاشورایی می شود، نمی توان از کردستان یادی نکرد