مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 مهر 1400 ساعت 11:052021-10-03اجتماعي

جریان 7مترمکعب آب در زاینده رود اصفهان ضروری است


مدیرکل دفتر بررسی مخاطرات زیست محیطی سازمان زمین شناسی گفت:7مترمکعب برثانیه دبی زاینده رود در اصفهان تا نقطه ای که رودخانه از شهر خارج می شود باید جاری باشد تا تعادل آبخوان حفظ شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، رضا شهبازی در نشست بررسی فرونشست اصفهان از منظر محیط زیست که صبح امروز در اتاق بازرگانی این شهر برگزار شد، اظهار داشت: در سال 1392- 1393 گرد و غبار کشور چالشی بود و طبق مطالعات بر شهرهای اهواز و زابل در سیستان و بلوچستان تاکید داشتیم اما به این معنا نبود که سایر مناطق کشور درگیر این مشکل نیستند.

پنج سال پیش طی مطالعاتی در ارتباط با توفندها و تغییرات اقلیمی در جنوب کشور هشدار می دادیم و روز گذشته اولین طوفان حاره ای در ساحل جنوبی کشور را ثبت کردیم و گردوغبار درون ایران کشیده است، بارها به استانداران این مناطق مثل بوشهر هشدار دادیم که شما در آینده چالش آب در استان های شما خیلی کمتر از سایر مناطق کشور است اما چالش سیلاب خواهید داشت.

وی افزود: از این رو وقتی بر یک منطقه و مخاطره تاکید می کنیم، دلیل خاص دارد و در معادله ریسک خطر آسیب پذیری در یک منطقه بالا و شدید است، معادله ریسک پذیری درباره فرونشست جمعیت و مجموعه زیر ساختها در یک منطقه است و خود خطر این معادله افزایش می دهد و بر همین اساس اکنون اصفهان منطقه هات پینت در مطالعات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جریان 7مترمکعب آب در زاینده رود اصفهان ضروری است

جریان 7مترمکعب آب در زاینده رود اصفهان ضروری است