مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 مهر 1400 ساعت 11:452021-10-03اقتصادي

اجرای طرح جهش تولید در 480 هزار هکتار از اراضی کردستان


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: امسال 480 هزار هکتار از اراضی استان تحت پوشش طرح جهش تولید در دیمزارها قرار خواهد گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، محمدفرید سپری در اولین جلسه اجرایی طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور در سال زراعی 1401-1400 امروز اظهار کرد: امسال 480 هزار هکتار از اراضی در استان کردستان تحت پوشش طرح جهش تولید در دیمزارها قرار خواهد گرفت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان افزود: طرح جهش تولید با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در دیمزار های استان اجرا می شود.

وی در خصوص برنامه عملیاتی جهش تولید در سال زراعی 1400-1399 (هکتار) در کردستان بیان کرد: در نخستین سال اجرای این طرح 189 هزار هکتار از دیمزار های استان زیرپوشش این طرح قرار گرفت که امسال افزایش قابل توجهی نسبت به سال اول خواهد داشت.

سپری ادامه داد: از این میزان 143 هزار هکتار مربوط به گندم، 13 هزار هکتار جو، 25 هزار هکتار حبوبات، 3 هزار هکتار دانه های روغنی و 5 هزار هکتار نیز نباتات علوفه ای است.

وی به مبنای اجرای طرح جهش تولید در استان اشاره کرد و افزود: این طرح بر اساس دست آوردهای طرح ارتقای امنیت غذایی شامل کشاورزی حفاظتی اجرا می شود که خود بر سه اصل حفظ بقایا، تناوب (تنوع رقم و محصول) و همچنین کم خاک ورزی و بی خاک ورزی استوار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح جهش تولید در 480 هزار هکتار از اراضی کردستان

اجرای طرح جهش تولید در 480 هزار هکتار از اراضی کردستان