مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 مهر 1400 ساعت 07:252021-10-04دانش

تدوین یک رشته مهندسی جدید به ابتکار دانشگاه خواجه نصیر


به ابتکار دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی برای اولین بار رشته جدیدی با نام مهندسی متریونیک (Materionics) در مقطع کارشناسی ارشد با تایید وزارت علوم، - به ابتکار دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی برای اولین بار رشته جدیدی با نام مهندسی "متریونیک" (Materionics) در مقطع کارشناسی ارشد با تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تدوین شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نام مهندسی متریونیک (Materionics) از تلفیق نام مهندسی مواد (Materials) و مهندسی الکترونیک (Electronics) اقتباس شده است.

رشته مهندسی متریونیک برای دانشجویانی طراحی شده که علاقه مند به تحصیل و بهره گیری از هر دو حوزه ی مهندسی مذکور هستند.

متریونیک با الگوبرداری از سایر موضوعات بین رشته ای نظیر مکاترونیک (تلفیق مهندسی مکانیک و مهندسی الکترونیک)، تلفیقی از هم پوشانی اهداف مشترک در رشته های مهندسی مواد و الکترونیک است.

مهندسی متریونیک بر پایه همکاری بین دانشکده ی مهندسی و علم مواد و دانشکده ی مهندسی برق دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی شکل گرفت.

پس از تدوین اهداف، ضرورت­ ها و اهمیت این رشته و همچنین تعریف برنامه درسی، مجوز راه­ اندازی این رشته از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اخذ شد و امکان جذب دانشجو از طریق آزمون سراسری (از سال 1401) محقق شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تدوین یک رشته مهندسی جدید به ابتکار دانشگاه خواجه نصیر

تدوین یک رشته مهندسی جدید به ابتکار دانشگاه خواجه نصیر