مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 مهر 1400 ساعت 08:402021-10-04پزشكي

گامی به سوی یافتن راه حلی برای پاک کردن خاطرات بد


پژوهشگران دانشگاه کمبریج در بررسی جدید خود دریافتند که شاید یک پروتیین خاص بتواند امکان تغییر دادن خاطرات و پاک کردن خاطرات بد را نشان دهد.

- پژوهشگران "دانشگاه کمبریج" در بررسی جدید خود دریافتند که شاید یک پروتیین خاص بتواند امکان تغییر دادن خاطرات و پاک کردن خاطرات بد را نشان دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از سایتک دیلی، دانشمندان دانشگاه کمبریج (Camidge University) در بررسی جدیدی دریافته اند که یک پروتیین خاص می تواند به عنوان نشانگر مورد استفاده قرار بگیرد تا نشان دهد که آیا می توان خاطرات عاطفی را تغییر داد یا فراموش کرد.

اگرچه این پژوهش روی حیوانات انجام شده است، اما دانشمندان امیدوارند که این یافته ها نهایتا به افراد مبتلا به اختلال اضطراب پس از سانحه (PTSD) کمک کنند تا به زندگی متعادل تری برسند.

دانشمندان باور دارند که می توان خاطرات عاطفی را تغییر داد؛ بنابراین شاید بتوان اختلال اضطراب پس از سانحه را نیز درمان کرد.

پژوهشی که در سال 2004 انجام شد، نشان داد که اگر حیوانات با پروپرانولول (Propranolol) تحت درمان قرار بگیرند، این امکان را خواهند یافت که آسیب را فراموش کنند.

با وجود این، به دست آوردن دوباره نتایج گاهی اوقات دشوار بود و به تردید در مورد قابل تغییر بودن خاطرات منجر شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گامی به سوی یافتن راه حلی برای پاک کردن خاطرات بد

گامی به سوی یافتن راه حلی برای پاک کردن خاطرات بد