مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 مهر 1400 ساعت 11:302021-10-05پزشكي

زندگی سالم در جوانی ضامن سلامت در سالمندی است


به گفته عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و فوق تخصص بیماری های عفونی، داشتن یک زندگی سالم در دوران جوانی، ضامن سلامت افراد در سالمندی است.

- ایسنا/فارس به گفته عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و فوق تخصص بیماری های عفونی، داشتن یک زندگی سالم در دوران جوانی، ضامن سلامت افراد در سالمندی است.

دکتر اورنگ ایلامی سه شنبه 13 مهر به خبرنگاران گفت: توجه، مراقبت و پایبندی به شیوه زندگی سالم در دوران جوانی، موجب کاهش بیماری های شایع در دوران سالمندی می شود.

او با تاکید بر ضرورت ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی دوران سالمندی با هدف بهبود کیفیت زندگی سالمندان، بیان کرد: داشتن شیوه زندگی مناسب در دوره پیش از سالمندی، می تواند فرد را با سلامت و توانمندی بالاتری وارد دوره سالمندی کند.

این پزشک فوق تخصص با اشاره به اینکه کاهش توانمندی ها و قوای جسمانی در دوران سالمندی می تواند موجب ایجاد برخی اختلالات و بیماری ها شود، عنوان کرد: انجام غربالگری و آزمایش های دوره ای، داشتن فعالیت بدنی منظم، تغذیه سالم و کنترل شرایط اضطراب زای محیطی در داشتن زندگی سالم، نقشی بسیار موثر دارد.

ایلامی از بیماری های شایع در گروه سنی سالمندان به اختلالات شناختی، پُرفشاری خون، دیابت، اختلالات گوارشی مانند یبوست، مشکلات عضلانی اسکلتی مانند آرتروز،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زندگی سالم در جوانی ضامن سلامت در سالمندی است

زندگی سالم در جوانی ضامن سلامت در سالمندی است