مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 مهر 1400 ساعت 05:552021-10-06اقتصادي

کاهش تولید در باغ های زیتون کرمانشاه/ یک کارخانه روغن کشی داریم


مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به کاهش 700 تنی تولید زیتون نسبت به سال گذشته، گفت: یک سوم از باغات زیتون استان از خشکسالی خسارت دیدند.

- منصور احمدی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: استان کرمانشاه یک هزار و 24 هکتار باغ زیتون دارد که از این سطح 889 هکتار آن بارور و 135 هکتار آن نهال است.

وی با اشاره به یک هزار و 100 بهره بردار باغ زیتون در استان، گفت: عمده باغات زیتون استان مختص در شهرستان های سرپل ذهاب، گیلانغرب، ثلاث باباجانی، دالاهو و پاوه واقع شده است.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به کاهش 700 تنی تولید زیتون نسبت به سال گذشته، افزود: یک سوم از باغات زیتون استان از خشکسالی خسارت دیدند و با کاهش عملکرد باغات رو به رو بودیم.

وی انواع زیتون استان را شامل رقم زرد که بومی ایران است و ارقام خارجی مانزانیلو و کنسروالیا دانست و خاطرنشان کرد: اخیرا با همت محققان استانی و کشوری دو رقم از ارقام بومی به نام DD1 و مشکات معرفی و در آینده توسعه پیدا خواهد کرد.

با بیان اینکه کار برداشت زیتون روغنی در استان تا پایان آبان ماه ادامه دارد، گفت: با توجه به خشکی و گرمی هوا در زمان برداشت زیتون در استان، مگس زیتون فعالیت کمتری داشته و در نتیجه کیفیت و کمیت آن نسبت به مناطق شمالی کشور بهتر ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش تولید در باغ های زیتون کرمانشاه/ یک کارخانه روغن کشی داریم

کاهش تولید در باغ های زیتون کرمانشاه/ یک کارخانه روغن کشی داریم