مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 مهر 1400 ساعت 08:552021-10-06پزشكي

واکسینه شدن 58 درصد مردم قم در برابر ویروس کرونا


رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با اشاره به روند نزولی کرونا در قم گفت: 58 درصد از مردم قم علیه ویروس کرونا واکسینه شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازدر قم تزریق شده که 553 هزار از آن مربوط به دُز اول و 263 هزار دُز نیز مربوط به دُز دوم بوده است.

وی افزود: طبق آخرین گزارش های رسیده 58 درصد شهروندان قمی علیه ویروس کرونا واکسینه شده اند.

به گفته این مسئول؛ اگر موج بعدی کرونا در قم رخ بدهد افرادی که واکسن نزده اند طعمه اصلی ویروس کرونا خواهند شد در حالی که با واکسینه شدن تاکنون روند بیماری ها و مرگ و میرهای استان هم روند نزولی به خود گرفته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به این موضوع که افغانستانی ها به کرونا مبتلا نمی شوند، تفکری اشتباه است و بخش زیادی از قربانیان کرونایی قم از جامعه اتباع هستند، در این زمینه عنوان کرد: با سازوکارهای در نظر گرفته شده تمام اتباع مجاز و غیرمجاز اتباع در قم امکان دریافت واکسن دارند.

نگرانی از عدم استقبال گروه سنی بالای 12 سال از واکسینه شدن در ادامه این جلسه رییس مرکز بهداشت قم ضمن ارائه گزارشی از روند رعایت پروتکل های بهداشتی و واکسیناسیون در قم تصریح کرد: 961 هزار تن تعداد افراد بالای 18 سال در قم است، که تاکنون در این گروه سنی، 52 درصد دوز اول و 27 درصد نیز دوز دوم را دریافت کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسینه شدن 58 درصد مردم قم در برابر ویروس کرونا

واکسینه شدن 58 درصد مردم قم در برابر ویروس کرونا