مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 مهر 1400 ساعت 09:552021-10-07سياسي

«قزوه»، یکی از معماران پل های ادبی و فرهنگی ایران و هندوستان بود


مصطفی امیدی درباره پایان مأموریت علیرضا قزوه در کشور هندوستان، از او به عنوان پل ارتباط فرهنگی و ادبی میان دو کشور و کشورهای فارسی زبان منطقه یاد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، مأموریت علیرضا قزوه در هند به پایان رسید و این فعالی فرهنگی به ایران باز می گردد.

در این راستا مصطفی امیدی درباره او نوشت: علیرضا قزوه، در نخستین مأموریت خویش از سال 1385 هجری شمسی، با عنوان رییس مرکز تحقیقات زبان فارسی در هند، به فعالیت پرداخته و در دومین مأموریت خود به هندوستان، از سال 1398 تاکنون، با عنوان معاون رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو، اشتغال داشته است.

این شاعر نام آشنای میهن اسلامی، در طول دو دوره مأموریت در هندوستان، حلقه وصلی بین شاعران، نویسندگان و شخصیت های علمی و فرهنگی ایران و هندوستان بود.

علیرضا قزوه در مدت حضورش در دهلی نو و برخی شهرهای دیگر هند، بسیاری از دانشجویان را به زبان و ادبیات فارسی علاقمند کرد و با برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی متعدد و متنوع توانسته است با استعدادیابی، افرادی را که از قریحه و استعداد شاعری برخوردار بودند، شناسایی کند و آنان را با اصول و فنون شعر و شاعری در زبان فارسی آشنا سازد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«قزوه»، یکی از معماران پل های ادبی و فرهنگی ایران و هندوستان بود

«قزوه»، یکی از معماران پل های ادبی و فرهنگی ایران و هندوستان بود