مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 مهر 1400 ساعت 12:552021-10-07سياسي

دادستانی اتریش دفتر صدراعظم این کشور را مورد بازرسی قرار داد


در جریان پیگیری اتهام سو استفاده مالی، مأموران دادستانی اتریش دفتر «سباستین کورتز» صدراعظم، وزیر دارایی و دفتر حزب حاکم «مردم اتریش» را بازرسی کردند.

- به نقل از بی بی سی، در جریان پیگیری اتهام سو استفاده مالی، مأموران دادستانی اتریش دفتر سباستین کورتز صدراعظم، وزیر دارایی و دفتر حزب حاکم مردم اتریش را بازرسی کردند.

بر اساس این گزارش، این بازرسی به پرونده اتهامی علیه حزب حاکم و کورتز ارتباط دارد که طبق آن، روزنامه اتریشی اوسترایش نتیجه یک نظرسنجی را منتشر کرد که به نفع حزب مردم اتریش و صدراعظم دستکاری شده بود.

این نظر سنجی در جریان انتخابات سال 2017 منتشر شد که نتیجه آن انتخاب آقای کورتز به عنوان صدراعظم بود.

بر اساس پرونده اتهامی، علاوه بر دستکاری در نتیجه نظرسنجی، وزارت دارایی اتریش انتشار آگهی های دولتی به ارزش یک میلیون و سیصد هزار یورو را به این روزنامه سپرد.

اقدام دادستانی اتریش با انتقاد حزب مردم اتریش مواجه شده که تفتیش دفتر مرکزی حزب و دفتر نخست وزیر را اقدامی سیاسی دانسته و گفته است که هدف از پرونده سازی علیه صدراعظم، آسیب به موقعیت سیاسی این حزب است.

در مقابل، احزاب مخالف خواستار تشکیل جلسه فوق العاده پارلمان جهت رسیدگی به این موضوع شده و تهدید کرده اند در صورتی که پاسخ های دولت را کافی ندانند، خواستار ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دادستانی اتریش دفتر صدراعظم این کشور را مورد بازرسی قرار داد

دادستانی اتریش دفتر صدراعظم این کشور را مورد بازرسی قرار داد