مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 مهر 1400 ساعت 05:002021-10-09پزشكي

آغاز جلوگیری از تست غربالگری با چراغ خاموش؟


ماجرای درخواست معاونت دادگستری مازندران در نامه به رییس دانشگاه علوم پزشکی استان و دانشگاه آمل برای ایجاد ارتباط آزمایشگاه ها و مراکز بهداشتی برای پیشگیری از «سقط جنین جنایی» و معرفی همه مادرانی که تست بارداری آنها مثبت شده، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از روزنامه شرق، زنانی که آرزوی مادرشدن داشتند یا حتی برای شروع زندگی جدید خود را آماده می کردند، حالا ترس مبهم بودن سلامت فرزند یا احتمال بیماری جنین، فکر مادرشدن را از سرشان دور می کند؛ بنابراین حق داشتن فرزندی سالم با طرح های پیشنهادی افزایش جمعیت یا جوانی جمعیت مانند بسیاری از حقوق دیگر زنان و مادران جامعه محدود خواهد شد.

دی ماه سال گذشته بود که کبری خزعلی، رییس شورای فرهنگی اجتماعی زنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی، در توییتی برداشتن اجبار در غربالگری جنین را تبریک گفت.

این توییت گرچه به دلیل واکنش های منفی فراوان حذف شد، اما شروعی بود برای آنکه عده ای با هر ضرب و زوری به دنبال افزایش جمعیت باشند؛ جمعیتی که کمیت آن از کیفیت و نحوه زندگی آنها مهم تر است.

ایران در شرایطی به سمت حذف غربالگری و سقط درمانی جنین می رود که وضعیت زندگی معلولان در کشور اسف بار ارزیابی می شود و اگر یک روز را در خیابان بگذرانید، متوجه خواهید شد که حضور معلولان در سطح شهر به سمت هیچ میل می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز جلوگیری از تست غربالگری با چراغ خاموش؟

آغاز جلوگیری از تست غربالگری با چراغ خاموش؟