مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 مهر 1400 ساعت 06:302021-10-09پزشكي

چرا واکسن زده ها باز هم کرونا می گیرند؟


رییس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند گفت: ابتلای فرد به کرونا بعد از واکسینه شدن به ندرت روی می دهد که البته بین همه افراد یکسان نیست و کسانی که در گروه خطر هستند بیشتر احتمال دارد حتی بعد از واکسینه شدن به کرونا مبتلا شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، مسعود ضیایی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه واکسن هایی که در برابر کووید _19 ساخته شده اند بسیار موثرند و 80 تا 90 درصد ایمنی ایجاد می کنند، اظهار کرد: در هر برنامه واکسیناسیونی موارد نادری از ابتدا وجود دارد و علت این امر موثر نبودن واکسن ها نیست؛ بلکه به این دلیل است که هر کسی که واکسینه می شود صد درصد ایمن نخواهد بود.

وی ادامه داد: بعد از واکسینه شدن در صورت ابتلا به عفونت، شدت بیماری تان بسیار کمتر از کسانی است که واکسن نزده اند و در عرض مدت کوتاه تری این ویروس از بدنتان پاکسازی خواهد شد.

رییس مرکز تحقیقات بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و فوکال پویینت علمی مراقبت و مدیریت بیماری های عفونی ادامه داد: حتی در صورت ابتلا به کووید_ 19 بعد از واکسینه شدن، مقدار ویروسی که در بینی و پشت حلقه تان دارید و ممکن است آنها را به دیگران انتقال دهید، بسیار کم است.

ضیایی اظهار کرد: مسئله دیگر این است که افراد بعد از واکسینه شدن دیگر پروتکل ها را جدی نمی گیرند؛ بنابراین وقتی ویروس شرو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا واکسن زده ها باز هم کرونا می گیرند؟

چرا واکسن زده ها باز هم کرونا می گیرند؟