مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 مهر 1400 ساعت 08:202021-10-09اجتماعي

چرای دام و معدن کاری تهدیدی برای حیات یوز آسیایی در بردسکن


عملیات معدن کاری که با حضور انسان، ماشین آلات، آلودگی صوتی و سایر فعالیت های جانبی نظیر جاده کشی در زیستگاه این موجود انجام می شود، - ایسنا/خراسان رضوی یک پژوهشگر و فعال محیط زیست گفت: عملیات معدن کاری که با حضور انسان، ماشین آلات، آلودگی صوتی و سایر فعالیت های جانبی نظیر جاده کشی در زیستگاه این موجود انجام می شود، از دیگر مواردی است که حیات یوز را در محدوده بردسکن تهدید می نماید چرا که یوزها جاندارانی غیراجتماعی هستند و حضور انسان در منطقه و فعالیت های بشری می تواند به تدریج باعث رانده شدن این گونه از زیستگاهش گردد.

سمیه گلدوی در گفت وگو با ایسنا عنوان کرد: بیابان زایی، تبدیل کاربری اراضی طبیعی به اراضی کشاورزی و گسترش شهرک های مسکونی را از مواردی هستند که موجب تخریب زیستگاه جانوران منطقه ترشیز شده اند.

وی اظهار کرد: منطقه ترشیز با داشتن منطقه شکار ممنوع سید مرتضی و منطقه حفاظت شده درونه که تحت حفاظت سازمان محیط زیست قرار دارد، از تنوع زیستی گیاهی و جانوری ارزشمندی برخوردار است.

عضو هیات علمی مرکز آموزش عالی کاشمر بیان کرد: گونه های جانوری منطقه شکار ممنوع سید مرتضی شامل پستاندارانی نظیر کل و بز، قوچ و میش وحشی، پلنگ، کفتار، گرگ، شغال، روباه، تشی، خرگوش، خارپشت، سنجاب زمینی و خفاش و پرندگانی مانند عقاب طلایی، قرقی،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرای دام و معدن کاری تهدیدی برای حیات یوز آسیایی در بردسکن

چرای دام و معدن کاری تهدیدی برای حیات یوز آسیایی در بردسکن