مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 مهر 1400 ساعت 10:152021-10-09پزشكي

نگران پیک شدید آنفلوآنزا هستیم/ استقبال کم رمق از واکسن کرونا


رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک از استقبال کم رمق مادران باردار و دانش آموزان از واکسیناسیون کرونا در استان مرکزی خبر داد و گفت: ممکن است در هفته های آتی با پیک شدید آنفلوآنزا مواجه شویم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازدر استان شکل گرفته بود ولی با تعطیلی های روزهای اخیر و افزایش مسافرت های برون شهری نگران پیک افزایشی در استان مرکزی هستیم.

وی ادامه داد: سفرهای روزهای اخیر این پیش بینی را به دنبال دارد که در هفته های اول آبان میزان بستری های و آمار مرگ و میر کرونایی در استان بالا برود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: تا زمانی که 2 دوز واکسن تزریق نشود و سه هفته از تزریق دوز دوم نگذرد، ایمنی کامل ایجاد نمی شود، واکسیناسیون در یک دوز فقط شدت بیماری را کاهش می دهد و با توجه به خستگی کادر درمان می طلبد که تصمیمات جدی اتخاذ شود.

33 درصد جمعیت استان دو دوز واکسن گرفته اند جمالیان با اشاره به اینکه جمعیت هدف واکسیناسیون بالای 12 سال استان 804 هزار نفر است، گفت: تاکنون 27 هزار و 59 نفر معادل 33 درصد از جمعیت 2 دوز را دریافت کرده اند و تا ایمنی کامل راه زیادی باقی مانده است.

وی گفت: واکسیناسیون دانش آموزان در حال انجام است و در روزهای تعطیل مراکز واکسیناسیون فعال بودند، اما هنوز استقبال بالا نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگران پیک شدید آنفلوآنزا هستیم/ استقبال کم رمق از واکسن کرونا

نگران پیک شدید آنفلوآنزا هستیم/ استقبال کم رمق از واکسن کرونا