مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 مهر 1400 ساعت 04:052021-10-11سياسي

مرروی بر نتایج سلسه عملیات های فتح


اینکه چرا در نخستین اقدام مشترک نیروهای ایرانی و معارضین کرد عراقی شهر کرکوک مورد توجه قرار گرفت است به دلیل این است که این شهر در عمق 150 کیلومتری خاک عراق، - در محور شمالی جبهه دشمن واقع شده است و دسترسی به نقاط حساس آن کاری فوق العاده سخت و مستلزم تدابیری علمی و نظامی بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در بهار سال 1365 شورای عالی دفاع،همکاری سپاه با کردهای معارض عراقی را تصویب کرد و از آن پس همکاری قرارگاه رمضان با آن ها تقویت شد.

عملیات فتح1 که در مهرماه سال 1365 اجرا شد بزرگترین بستر همکاری قرارگاه رمضان و اتحادیه میهنی کردستان عراق تا آن روز بود.

در این عملیات که سپاه آن را طراحی و اجرا کرد، دو یگان تکاور سپاه به عمق 150 کیلومتری در شمال و جنوب کرکوک نفوذ کردند.

پس از انجام این عملیات همکاری با معارضان کرد عراقی،به ویژه اتحادیه میهنی کردستان عراق به رهبری جلال طالبانی مد نظر فرماندهان عالی جنگ در ایران قرار گرفت و به دنبال آن قرارگاه برون مرزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به نام قرارگاه رمضان برای این استراتژی تقویت شد،سلسله عملیات های فتح برای نفوذ و ضربه در عمق جبهه و خاک دشمن طراحی شد.

اینکه چرا در نخستین اقدام مشترک نیروهای ایرانی و معارضین کرد عراقی شهر کرکوک مورد توجه قرار گرفت است به دلیل این است که این شهر در عمق 150 کیلومتری خاک ع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرروی بر نتایج سلسه عملیات های فتح

مرروی بر نتایج سلسه عملیات های فتح