مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 مهر 1400 ساعت 06:402021-10-11اجتماعي

20 درصد دانش آموزان دارای اختلال یادگیری و توجه ناشناخته اند


رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از اجرای طرح« غربالگری نوآموزان در معرض مشکلات یادگیری» با رویکرد ساختاری، پیشگیرانه و فعال خبر داد.

- رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از اجرای طرح غربالگری نوآموزان در معرض مشکلات یادگیری با رویکرد ساختاری، پیشگیرانه و فعال خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سید جواد حسینی در نشست کمیته اجرایی طرح غربالگری نوآموزان پیش دبستانی در معرض مشکلات یادگیری که با حضور ویدئو کنفرانسی رؤسای ادارات استثنایی 5 استان پایلوت طرح برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس مطالعه ای بین المللی، 5 درصد از دانش آموزان دارای اختلال یادگیری خاص هستند و 15 درصد دانش آموزان نیز دارای مشکلات یادگیری و توجه ناشناخته هستند.

وی افزود: بسیاری از دانش آموزان دارای مشکلات یادگیری به مراکز مشکلات ویژه یادگیری مراجعه نمی کنند و از سپهر خدمات مداخله ای، بی بهره هستند.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان این که در حوزه جامعه شناسی و کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی دو رویکرد ساختاری و سبب شناسانه وجود دارد، گفت: رویکرد ساختاری مبتنی بر پیشگیری است و رویکرد سبب شناسانه، مبتنی بر درمان است.

وی افزود: طرح غربالگری نوآموزان پیش دبستانی در معرض مشکلات یادگیری دارای رویکردی ساختاری، پیشگیرانه و فعال است و شناسایی به موقع نوآموزان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

20 درصد دانش آموزان دارای اختلال یادگیری و توجه ناشناخته اند

20 درصد دانش آموزان دارای اختلال یادگیری و توجه ناشناخته اند