مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 مهر 1400 ساعت 07:002021-10-11بين الملل

نبود سیستم امنیتی قوی افغانستان را به حیات خلوت گروه های تروریستی تبدیل کرده است


چون افغانستان فاقد یک سیستم امنیتی سازمان یافته است، برای گروه های تروریستی یک میدان باز و حیات خلوت محسوب می شود و مکانی برای رشد و پرورش این گروه هاست.

- ایسنا/خراسان رضوی یک تحلیلگر مسائل افغانستان گفت: چون افغانستان فاقد یک سیستم امنیتی سازمان یافته است، برای گروه های تروریستی یک میدان باز و حیات خلوت محسوب می شود و مکانی برای رشد و پرورش این گروه هاست.

دکتر غلام حیدر ابراهیم بای سلامی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به حادثه انفجار اخیر قندوز افغانستان اظهار کرد: در منطقه غرب آسیا، به ویژه افغانستان که کشوری محاط در خشکی است، با پدیده بین المللی شبکه تروریسم مواجه هستیم.

تروریست های مذهبی یک هسته مرکزی دارند که به طور مشخص سازمان جاسوسی و اطلاعات پاکستان مرکز اصلی تمام این گروه ها به شمار می آید.

گروه هایی مانند طالبان، داعش، سپاه صحابه، شبکه حقانی، جیش العدل و دیگر گروه های تروریستی همگی یک مرکز اصلی دارند و برای دسترسی به اهداف خود به ایجاد رعب و وحشت متوسل می شوند.

‎وی افزود: تمام این گروه های تروریستی بر مبنای خرافه و ترور بنا شده اند.

در واقع به عده ای از افراد سازمان یافته شده، خوراک مذهبی متقلبانه ای داده شده که همین موضوع باعث می شود این افراد به قصد شهادت در مساجد، فروگاه ها و مدارس دخترانه حملات انتحاری انجا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نبود سیستم امنیتی قوی افغانستان را به حیات خلوت گروه های تروریستی تبدیل کرده است

نبود سیستم امنیتی قوی افغانستان را به حیات خلوت گروه های تروریستی تبدیل کرده است