مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 مهر 1400 ساعت 09:352021-10-11اجتماعي

تاثیر برف دریایی بر تعادل جهانی دی اکسید کربن


نتایج تحقیقات جدید نحوه جذب دی اکسیدکربن توسط اقیانوس ها را نشان می دهد و بیان می کند که اقیانوس ها نقش کلیدی در تعادل جهانی دی اکسید کربن دارند و این امر به این دلیل است که میلیاردها جلبک کوچک در آنجا زندگی می کنند و دی اکسید کربن را از طریق فتوسنتز جذب .

- ایسنا/خراسان رضوی نتایج تحقیقات جدید نحوه جذب دی اکسیدکربن توسط اقیانوس ها را نشان می دهد و بیان می کند که اقیانوس ها نقش کلیدی در تعادل جهانی دی اکسید کربن دارند و این امر به این دلیل است که میلیاردها جلبک کوچک در آنجا زندگی می کنند و دی اکسید کربن را از طریق فتوسنتز جذب و در زیست توده خود ترکیب می کنند.

وقتی این جلبک ها می میرند، به همراه دفع موجودات میکروسکوپی که از آنها تغذیه می کنند به صورت برف دریایی به مناطق عمیق تر می ریزند.

به نقل از ویفروم، نتایج تحقیقات نشان داده است که اقیانوس ها دی اکسید کربن را از طریق جلبک های میکروسکوپی که فتوسنتز را انجام می دهند از اتمسفر جذب می کنند و این جلبک ها پس از مرگ در اعماق دریا غرق می شوند.

این جلبک های در حال غرق شدن همراه با دفع موجودات میکروسکوپی که از آنها تغذیه می کنند به عنوان برف دریایی شناخته می شوند.

اکنون محققان کشف کرده اند که این غرق شدن فرآایندهای تخریب را افزایش می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر برف دریایی بر تعادل جهانی دی اکسید کربن

تاثیر برف دریایی بر تعادل جهانی دی اکسید کربن