مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 مهر 1400 ساعت 09:102021-10-12اجتماعي

رد پای طاعون در حیات وحش خراسان شمالی


تلفات وحوش در یکی از بهترین زیستگاه های خراسان شمالی که احتمال شیوع طاعون نشخوارکنندگان کوچک را قوت بخشیده، سبب نگرانی دوستداران محیط زیست و مردم شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، ایرنا نوشت: علت تلف شدن وحوش در منطقه سالوک هنوز مشخص نشده است اما کارشناسان می گویند علت احتمالی آن بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک و عامل آن دام های آلوده چوپانان منطقه باشد که به صورت غیرمجاز در عرصه ها تعلیف می شوند.

گزارش تلف شدن وحوش در منطقه سالوک روز جمعه هفته گذشته به اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی رسید اما خبر آن دیروز رسانه ای شد.

بر اساس گزارش اولیه، لاشه 9 راس کل و بز و سه راس بره میش در پارک ملی سالوک کشف شد.

البته تاکنون گزارشی از شناسایی و کشف مورد جدیدی از تلفات اعلام نشده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسفراین در این باره گفت: محیط بانان در چند روز اخیر در منطقه سالوک لاشه 12 راس بره میش و کل و بز کشف کرده اند.

علی فرجی اظهار داشت: نمونه لاشه ها برای بررسی و اعلام نظر به اداره دامپزشکی اسفراین منتقل شده و به محض اعلام نظر در خصوص نوع بیماری اقدامات مقتضی جهت مقابله با آن صورت خواهد گرفت.

دامپزشکی استان اعلام کرده است که هنوز نتیجه آزمایش اعلام نشده و پیش از اعلام نتیجه آزمایش نمی توان در باره علت مرگ وحوش اظهار نظر داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رد پای طاعون در حیات وحش خراسان شمالی

رد پای طاعون در حیات وحش خراسان شمالی