مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 مهر 1400 ساعت 09:252021-10-12حوادث

افزایش 100 درصدی کشف جرائم مجازی در قزوین


رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان قزوین از افزایش 100 درصدی کشف جرائم فضای مجازی در 6 ماههٔ نخست سال جاری در استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین، محمد فرهودی، رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان قزوین گفت: پلیس فتا وظیفهٔ برقراری امنیت در بستر فضای مجازی را دارد، هر چقدر شبکه های اجتماعی متنوع تر شوند پلیس با تجهیز خود برای امنیت شهروندان و استفادهٔ درست از فناوری های دنیای مجازی همواره یگ گام جلوتر از استفاده کنندگان خواهد بود.

وی افزود: میزان کشفیات جرائم فضای مجازی در 6 ماههٔ نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 104 درصد افزایش یافته که نشان دهندهٔ هوشمندی پلیس در شناسایی، رصد و دستگیری مجرمین دارد.

رییس پلیس فتا استان قزوین تصریح کرد: میزان دستگیری ها در این زمینه نیز نسبت به سال گذشته 72 درصد افزایش یافته که در رابطه با بیشترین جرائم این حوزه می توان به کلاهبرداری، مزاحمت اینترنتی و نشر اکاذیب اشاره کرد.

فرهودی ضمن اشاره به هشدارهای پلیس برای استفادهٔ بهتر کاربران از فضای مجازی تأکید کرد: سواد رسانه ای یکی از اصول اولیه و مهم کاربران جهت کاهش آسیب در فضای مجازی است، پلیس بیش از 60 هشدار برای مراقبت کاربران در سایت ها و کانال ها منتشر کرده است و پیامک هایی نیز برای آگاهی مردم و شناسایی آسیب ها ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 100 درصدی کشف جرائم مجازی در قزوین

افزایش 100 درصدی کشف جرائم مجازی در قزوین