مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 مهر 1400 ساعت 14:452021-10-12حوادث

راه اندازی مرکز امداد و فوریت های سایبری در اردبیل


فرمانده انتظامی استان اردبیل از راه اندازی مرکز امداد و فوریت های سایبری برای پاسخگویی به هم استانی ها به صورت شبانه روزی با هدف کاهش وقوع جرم در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی خبرداد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، سردار هوشنگ حسینی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اردبیل شعار هفته شبانه روزی با هدف کاهش وقوع جرم در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی راه اندازی شده است.

وی افزود: مردم می توانند جرایم سایبری از جمله کلاهبرداری های اینترنتی، مزاحمت های آنلاین در شبکه های مجازی، حملات سایبری، سرقت های اینترنتی از حساب های بانکی و فعالیت تارنماهای مجرمانه در فضای مجازی را از طریق این سامانه به مرکز امداد و فوریت های سایبری پلیس فتا اطلاع دهند.

فرمانده انتظامی استان اردبیل بیان کرد: در 6ماهه اول سال 1400 با اقدامات پیشگیرانه، نسبت به مدت مشابه سال قبل 15درصد کاهش داشته و 90 درصد پرونده های جرایم سایبری در 6 ماه نخست امسال در این استان منجر به کشف شده است.

وی تصریح کرد: در این مدت هتک حیثیت و نشر اکاذیب 36 درصد، کلاهبرداری رایانه ای 24 درصد، برداشت های اینترنتی غیرمجاز 18 درصد و سایر جرایم 22 درصد از مجموع جرائم رخ داده در حوزه فضای تولید و تبادل اطلاعات استان را شامل می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی مرکز امداد و فوریت های سایبری در اردبیل

راه اندازی مرکز امداد و فوریت های سایبری در اردبیل