مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 مهر 1400 ساعت 17:252021-10-12سياسي

مزایای دفتر الکترونیک ازدواج چیست؟


معاون اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به راه اندازی دفتر الکترونیک ازدواج، مزایای این اقدام را تشریح کرد و گفت: این طرح از تاریخ 1400/07/18 به صورت کشوری راه اندازی شد.

- ، روز گذشته رییس کانون سردفتران ازدواج و طلاق از فعال شدن ثبت الکترونیکی ازدواج در سراسر کشور خبر داد.

مهدی اقبال معاون اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به تلاش های این سازمان در این زمینه، تصریح کرد: مطابق قانون و با عنایت به دستور ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مبنی بر راه اندازی دفتر الکترونیک ازدواج، دفتر توسعه سامانه ها و خدمات الکترونیک ازدواج در سامانه ثبت وقایع ازدواج و طلاق طراحی شد و از تاریخ 1400/05/23 دفاتر ازدواج استان همدان و 1400/06/06 استان کردستان به صورت پایلوت و از تاریخ 1400/07/18 به صورت کشوری راه اندازی شد.

وی از جمله مزایای این اقدام را افزایش امنیت نگهداری اطلاعات، جلوگیری از به وجود آمدن تناقض در تنظیم سند، سهولت در بررسی استعلام، افزایش سرعت دسترسی به اسناد تنظیم شده و جلوگیری از خطاهای انسانی در تنظیم سند عنوان کرد.

شیوه نامه بهره برداری از دفتر الکترونیک ازدواج که از سوی دکتر خداییان رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ابلاغ شده به شرح زیر است: در اجرای مقررات ماده (7) قانون جامع حدنگار (کاداستر) کشور مصوب 1393.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مزایای دفتر الکترونیک ازدواج چیست؟

مزایای دفتر الکترونیک ازدواج چیست؟