مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 مهر 1400 ساعت 05:352021-10-13پزشكي

تزریق واکسن پاستوکووک به دانش آموزان آذربایجان شرقی آغاز شد


مدیر پیشگیری از بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز از آغاز تزریق واکسن پاستوکووک به دانش آموزان آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: - از روز گذشته این واکسن ایرانی- کوبایی توزیع شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سیمین خیاط زاده در یک گفت وگوی خبری، افزود: دانش آموزان گروه سنی 12 تا 17 ساله می توانند واکسن پاستوکووک را در کنار سینوفارم دریافت کنند.

وی همچنین از واکسیناسیون 58 درصدی دانش آموزان استان خبر داد و افزود: تزریق دز سوم واکسن آسترازنکا و سینوفارم نیز به کادر بهداشت و درمان و بیماران خاص استان آغاز شده است.

وی با بیان این که اکنون دز اول و دوم تمامی واکسن های کرونا در سطح استان موجود بوده و تزریق می شوند، خاطرنشان کرد: فقط دز دوم آسترازنکا برای تمامی افراد و دز سوم برای کادر بهداشت و درمان در استان تزریق شده و دز اول آن نیز به صورت محدود و فقط در شرایط خاص تزریق می شود.

وی در ادامه از واکسیناسیون 76 درصدی جمعیت بالای 18 سال استان خبر داد و افزود: انتظار داریم تمامی افرادی که زمان دریافت دز دوم آن ها رسیده هر چه سریع تر به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند چون اثربخشی این واکسن تنها پس از گذشت دو هفته از دریافت دز دوم ایجاد می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تزریق واکسن پاستوکووک به دانش آموزان آذربایجان شرقی آغاز شد

تزریق واکسن پاستوکووک به دانش آموزان آذربایجان شرقی آغاز شد