مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 مهر 1400 ساعت 05:502021-10-13پزشكي

راهی برای کاهش سمیت آب های بطری شده


بررسی های جدید محققان کشور نشان از آن دارد که آب های بطری شده که امروزه در همه جا یافت می شوند، در صورت نگهداری نادرست، ماده شیمیایی خطرناکی تولید می کنند که برای رفع آن بایستی از تغییر شرایط نگهداری و یا استفاده از یک فرایند شیمیایی اضافه به نام ازون زنی استفاده کرد.

- بررسی های جدید محققان کشور نشان از آن دارد که آب های بطری شده که امروزه در همه جا یافت می شوند، در صورت نگهداری نادرست، ماده شیمیایی خطرناکی تولید می کنند که برای رفع آن بایستی از تغییر شرایط نگهداری و یا استفاده از یک فرایند شیمیایی اضافه به نام ازون زنی استفاده کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ماده بیس فنول آ یک ماده شیمیایی مختل کننده غدد درون ریز است که از دو مولکول فنول و یک مولکول استون در محیط اسیدی تشکیل می شود و یک ترکیب مقاوم و آب گریز یا هیدروفوبیک است.

این ماده، واحد اصلی پلی کربنات پلاستیکی و اپوکسی رزین است که در حجم زیادی برای تولید ظروف یک بارمصرف، بطری های نگهداری آب و آب معدنی، پوشش های داخلی قوطی های کنسرو و تجهیزات پزشکی تولید می شود.

ماده فوق می تواند از بدنه بطری ها و قوطی های مخصوص بسته بندی جداشده و وارد آب شود که این آلوده شدن می تواند باگذشت زمان و افزایش دما بیشتر شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهی برای کاهش سمیت آب های بطری شده

راهی برای کاهش سمیت آب های بطری شده