مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 مهر 1400 ساعت 07:402021-10-13اقتصادي

بانک ها مکلف به ایجاد سامانه الکترونیکی قراردادهای تسهیلات شدند


نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار، بانک ها را مکلف به ایجاد سامانه الکترونیکی قراردادهای تسهیلات کردند.

- ، نمایندگان در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، 21 مهر ماه) مجلس شورای اسلامی با ماده 3 طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار موافقت کردند.

در ماده 3 ارجاعی کمیسیون جهش تولید آمده است: متن زیر به عنوان ماده (31) به قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار الحاق می شود: ماده 31- بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است حداکثر سه ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون، دستورالعمل نحوه ثبت الکترونیکی قراردادهای تسهیلات بانکی را تهیه کند و به تصویب شورای پول و اعتبار برساند.

بانک ها و مؤسسات اعتباری موظفند در چارچوب دستورالعمل مذکور و با استفاده از ظرفیت های موجود، سامانه الکترونیکی قراردادهای تسهیلات را با امکان دسترسی هر تسهیلات گیرنده به اطلاعات تسهیلات خود ظرف مدت یک سال پس از لازم الاجرا شدن این قانون ایجاد نمایند و نسبت به ثبت الکترونیکی قراردادهای تسهیلات و قراردادهای وابسته از جمله ضمانت، ارزیابی وثایق، امهال مطالبات، اقرار به دین، تهاتر، صلح و توافق، رضایت نامه و هرگونه توافق مرتبط با تسهیلات اقدام نمایند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بانک ها مکلف به ایجاد سامانه الکترونیکی قراردادهای تسهیلات شدند

بانک ها مکلف به ایجاد سامانه الکترونیکی قراردادهای تسهیلات شدند