مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 مهر 1400 ساعت 09:002021-10-13اقتصادي

برافراشتن سازه ای بتنی در دل بافت تاریخی یزد زیر چتر قانون!


این روزها در حالی شاهد ایجاد ساختمانی بتنی و ناهمگون با بافت تاریخی یزد در دل این بافت و در مجاورت کتابخانه مرکزی هستیم که بنا به گفته ی متولیان این حوزه، - برافراشتن سازه ای بتنی در دل بافت تاریخی یزد زیر چتر قانون! ایسنا/یزد این روزها در حالی شاهد ایجاد ساختمانی بتنی و ناهمگون با بافت تاریخی یزد در دل این بافت و در مجاورت کتابخانه مرکزی هستیم که بنا به گفته ی متولیان این حوزه، مجوز قانونی دوره های قبل را برای ایجاد شدن دارد.

یزد ثبت جهانی شده و امروز یکی از مهمترین مسائلی که در شهرسازی و توسعه شهری در خصوص یزد مطرح می‎شود، توسعه حفاظت محور است؛ این مسئله به میزانی اهمیت دارد که کوچکترین کوتاهی می تواند یزد را از فهرست جهانی یونسکو خارج کند و یزد قطعا باید برای هر نوع اشتباهی که اتفاق می افتد به مردم دنیا پاسخگو باشد چرا که امروز یزد میراث خشتی دنیاست و صرفا متعلق به مردم یک شهرو یک استان نیست.

ساختمان کتابخانه مرکزی جزو اشتباهات بسیار فاحشی بود که سال های گذشته اتفاق افتاد و فجایع متعددی در این سال ها برای شهر تاریخی یزد اتفاق افتادند، اما پس از ثبت جهانی یزد این میزان تخریب ها و بی توجهی ها به کمترین حالت خود رسید و جنبش مردمی مرمت منجر شد تا یزد بار دیگر طعم توسعه حفاظت محور را در پناه محددویت های قانونی بچشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برافراشتن سازه ای بتنی در دل بافت تاریخی یزد زیر چتر قانون!

برافراشتن سازه ای بتنی در دل بافت تاریخی یزد زیر چتر قانون!