مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 مهر 1400 ساعت 17:102021-10-13اجتماعي

وضعیت نامشخص سرویس مدارس در سندرک/ والدین توان پرداخت نرخ سرویس را ندارند


بدلیل ناتوانی بسیاری از والدین از پرداخت هزینه سرویس مدارس در سال گذشته، اکنون وضعیت سرویس بسیاری از مدارس شهرستان سندرک نامشخص است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سندرک، بخش سندرک شامل (سندرک مرکزی، بُن در و درپهن) با 100 واحد آموزشی و بیش از 5200 دانش آموز در مقاطع تحصیلی مختلف است.

مدارس این منطقه از ابتدای مهرماه بازگشایی شده و دانش آموزان با رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس حضور می یابند اما آنچه که این روزها والدین، دانش آموزان و اولیای مدارس را گرفتار ساخته، نرخ بالای سرویس مدارس است که بسیاری توان پرداخت و 50 درصد سهم اداره آموزش و پرورش است و در سال جاری تعداد 581 دانش آموز از 32 روستا و محله بوسیله  18 خودرو به 19مدرسه تردد می کنند.

محمدرضا شمس الدینی گفت: مشکلات اصلی در این زمینه عمدتا نبود موسسات حمل و نقل، نبود وسیله نقلیه مناسب و ناتوانی خانواده ها در پرداخت هزینه سرویس است که گاه سبب می شود برای کاهش این هزینه ها خانواده ها به سراغ استفاده از وانت برای جابجایی دانش آموزان روی بیاورند و وانت ها نیز عمدتا در معرض خطر شدید واژگونی هستند.

تقبل سهم بیشتری از هزینه سرویس های مدارس از سوی آموزش و پرورش شاید راهکاری برای این ماجرا باشد اما به نظر می رسد که توجه به بنیه اقتصادی مردم و گشودن وضعیت اقتصاد خانوار راهکار جدی تری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت نامشخص سرویس مدارس در سندرک/ والدین توان پرداخت نرخ سرویس را ندارند

وضعیت نامشخص سرویس مدارس در سندرک/ والدین توان پرداخت نرخ سرویس را ندارند