مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 مهر 1400 ساعت 20:352021-10-13اقتصادي

برداشت بیش از 7000 تن محصول انار از باغات استان آذربایجان شرقی


مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از برداشت بیش از 7000 تن محصول انار از باغات استان در سال جاری خبر داد.

- محمدباقر بی پروا در حاشیه جشن برداشت انار در روستای ذکیر شهرستان هوراند در گفتگو با خبرنگار فارس در هوراند اظهار داشت:  سطح زیر کشت باغات انار در استان آذربایجان شرقی بیش از 505 هکتار می باشد که 479 هکتار از این باغات بارور و 26 هکتار نیز غیر بارور است.

وی با بیان اینکه باغات انار در سطح 7 شهرستان استان اعم از جلفا، خداآفرین، میانه، هوراند، مرند، کلیبر و شبستر پراکنده است، افزود: 95 درصد باغات انار استان آذربایجان شرقی متعلق به دو شهرستان جلفا و خداآفرین می باشد و شهرستان جلفا با دارا بودن 295 هکتار حائز رتبه اول و شهرستان خداآفرین با 186 هکتار دارای رتبه دوم در استان است.

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی غالب ارقام باغات انار استان را از نوع رقم گلوشاه، آق شاور، بومی ملس، بومی خاروانا، انار ترش و انار ساوه  اعلام نمود و افزود: انارهای تولید شده در استان با توجه به شرایط اقلیمی از مرغوبیت بالا برخودرار بوده و دارای مزیت صادراتی می باشد و بصورت تازه خوری مصرف و رب انار نیز تهیه می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت بیش از 7000 تن محصول انار از باغات استان آذربایجان شرقی

برداشت بیش از 7000 تن محصول انار از باغات استان آذربایجان شرقی