مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 مهر 1400 ساعت 04:152021-10-14اقتصادي

50 درصد اراضی آذربایجان شرقی مشمول طرح جهش تولید در دیمزارها است


رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه با رعایت اصول علمی می توان شاهد افزایش تولید در دیمزارها بود، گفت: امسال حدود 50 درصد اراضی زیر کشت استان مشمول طرح جهش تولید در دیمزار است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، اکبر فتحی در همایش جهش تولید در دیمزارهای استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: با توجه به اینکه بیشترین سطح زیر کشت در استان ما یعنی بالای 60 درصد اراضی زراعی مربوط به دیمزارها است و از طرفی نزولات جوی رو به کاهش است، طرح جهش تولید در دیمزار ها از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی افزود: امسال 200 هزار کشاورز و 250 کارشناس در استان در طرح جهش تولید در دیمزار ها که با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اجرا می شود، همکاری می کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی  با اشاره به اینکه در این طرح از اصول علمی و فنی برای افزایش تولید استفاده می شود ادامه داد: این طرح در تامین امنیت غذایی بسیار موثر است.

فتحی گفت: توجه به ژنتیک یعنی استفاده مناسب از بذر های معرفی شده و اصلاح شده که در عملکرد تاثیرگذار است، استفاده از ردیف کار، به زراعی و رعایت اصول فنی در تغذیه از جمله اصول علمی استفاده شده در طرح جهش تولید در دیمزار ها است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

50 درصد اراضی آذربایجان شرقی مشمول طرح جهش تولید در دیمزارها است

50 درصد اراضی آذربایجان شرقی مشمول طرح جهش تولید در دیمزارها است