مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 مهر 1400 ساعت 11:402021-10-14سياسي

انتشار کتابی درباره «تنبور»


ویرایش جدید کتاب «زمینه شناخت تنبور» تالیف حیدر کاکی منتشر شد.

- ویرایش جدید کتاب زمینه شناخت تنبور تالیف حیدر کاکی منتشر شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در معرفی این کتاب عنوان شده است: این کتاب مرجعی مستند و مستدل است که علاقه مندان ساز تنبور و موسیقی کهن و باستانی را با تمامی ابعاد آن آشنا می کند.

کتاب زمینه شناخت تنبور پس از کتاب تنبور از دیرباز تاکنون مرحوم سیدخلیل عالی نژاد دومین کتاب پژوهشی در خصوص ساز کهن تنبور است و با مقدمه ای خواندنی از استاد علی اکبر مرادی و نگارنده آغاز می شود.

ابتدا تاریخچه ای مختصر از موسیقی و ساز تنبور در دوره های مختلف از خلقت بشر تا عصر حاضر ارائه می شود و در ادامه به بررسی انواع تنبور در سرزمین های مختلف با استناد به آثار و نقوش باستانی پرداخته می شود.

در ادامه معرفی مختصری از یارسان و تنبور یارسان ارائه می شود، سپس مشخصات و شکل ظاهری، خواص مواد، کوک، عوامل فنی در اجرا، انواع مضراب های متنوع و تکنیک های نوازندگی دست راست و چپ توضیح داده می شود.

در ادامه نوازندگان تنبور یکصد سال گذشته در حوزه های مختلف و تعدادی از سازندگان تنبور معاصر معرفی می شوند و سپس موارد استفاده از تنبور، مقام، انواع مقام های تنبور، خصوصیات موسیقی تنبور از لحاظ جنبه ها و حالات مختلف روند ملودیک و دورهای ریتمیک بررسی می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتشار کتابی درباره «تنبور»

انتشار کتابی درباره «تنبور»